Isnin, 31 Oktober 2011

Maharajalawak Mega : hangat or hangit?

>Maharaja Lawak Mega 2011<


pergh....memang gempak

program maharaja lawak mega kini sudah launching pada jumaat lepas 28/10/2011.semakin luas pentas dibina untuk para pejuang industri lawak nie.de orang cakap, nyanyi2 ni dah basi dah.skg ni zaman melawak je.betol ke?adoyai.jgn la cmtu.nanti bangkrup plak industri muzik tanah air.muzik pun penting gk tau.jiwa sentimental perlukan muzik.nak layan feeling sedih, mesti la pakai muzik.kan?

Kelainan

tapi gelak tu, jgn la over sgt.banyak gelak, gelap hati.haha...teruskan menonton.before aku tamatkan penulisan aku ni, aku rase pelik dan heran kat era maharaja lawak mega kali ini.unik sungguh.antaranya : 

1. kenapa juri sesi  ini terdiri daripada geng2 yg bukan pakar dalam bab lawak?tukang masak?pemain bola sepak?penyanyi?umpama rimau susukan kucing.xde masalah cume agak pelik la.hahaha...

2. xde ke juri tetap yg berasal dari negara indon or singapura?takut2 juri xpaham je lawak yg dorang buat tu.klo singapura tu, boleh tahan la,paham gak.yg indon ni?kne gak hayati lawak dorg ni, sebab 70% markah dari juri.kan?dorg datang dari jauh.xmenang xpe.yg penting jadi juri tetap pun ok la.rase cam dihargai sikit.ceh...cam kompom Msia menang je.haha

3.terlalu ramai peserta dari Malaysia dan kurang peserta dari Singapura dan Indonesia.bukan nak kritik, cume cam perlawanan xadil la.kate tema kali ini adalah pertembungan antara 3negara.tapi hakikatnya macam Malaysia syok sendiri plak, Msia VS Msia.negara len ni cam pasukan tempelan je.


ramai dah kot orang cakap cam yg aku cakap ni.cume aku buat atas penulisan aku sendiri la.papepun, aku tetap sokong pasukan Malaysia walaupun hakikatnya masih kurang menyegat."Racun" Indonesia lagi berbisa terutamanya kumpulan Bawel (rupa2nya singkatan Bandung Welcome.haha...mantap)dan Saehu.peminat nih.hihi....




mungkin Malaysia kini kena cipta corak dan gerakan industri hiburan yg jauh lebih maju dari indon.setakat ini bagi aku sendiri, taraf Msia dgn Indon 4kali ganda Indon meninggalkan kita terutama yg hiburan yg membawa mesej ketuhanan.tu pandanga aku je.korg yg baca ni aku xtau la.ok,selamat menonton Maharaja Lawak Mega 2011.selamat datang ke dunia ceria dan gelak ketawa.huhu....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...