Selasa, 19 Julai 2011

tlg sampaikan salam dari seluruh rakyat malaysia kepada pope benedict

salam perpaduan dari rakyat malaysia
((Pertemuan DS Najib-Pope benedict))
mungkin pertemuan ini termasuk dalam hari2 yang perlu diingati iaitu rombongan seramai 365 rakyat Malaysia beragama Kristian, termasuk pemimpin katolik Malaysia Murphy Nicholas Xavier Pakiam telah menandatangani sepucuk surat kepada Pope Benedict XVI, bagi mengadu tindakan keras Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak pada perhimpunan aman BERSIH 2.0 9 Julai lalu.kunjungan berlangsung selama 2hari.


kenal dgn pope benedict ke tak?de kaitan tak pope dgn freemason?huhu... die la antara ketua yg mencipta segala konspirasi demi konspirasi global untuk menghancurkan islam seluruhnya.so, ianya sangat menjadi persoalan kepada aku dan juga mungkin kepada seluruh umat islam di dunia, kenapa DS Najib jumpa dgn ketua konspirasi yg ingin menjatuhkan islam.adakah DS Najib tak tau or sengaja buat2 tak tau tentang latar belakang pope?baca link ni dulu untuk tahu lebih lanjut http://www.dinar-emas.com/vaticans.html#axzz1SZ8SfIY5



hairan sungguh, kenapa DS najib berjumpa dgn Pope Benedict XIV yg duduk di Vatican City? isu umat islam banyak yg belum selesai lagi.beliau seolah2 terdesak dan mendahulukan paderi daripada ulama Islam yg banyak di muka bumi ALLAH ni? itu yg mendapat liputan,camne plak perjumpaan DS Najib-Pope yg xdpat liputan.ade or tak agaknya?astagfirullah....jgn reka cite.dosa2.


em....kenapa beliau beriya-iya sangat nak jumpe dgn pope? jgn kata beliau takut nak jumpe dgn ulama kerana bayang2 sendiri.dah 2kali Vatican City menerima rombongan dari Malaysia.pertama oleh Tun Mahathir pada jun 2002 dan skrg ni pula oleh DS Najib.kenapa DS Najib tidak membawa penasihat agama jika benar2 ingin membincangkan hal berkaitan dengan perpaduan dan keagamaan. DS Najib kurang autoriti dalam berbincang panjang lebar bab agama kerana beliau tiada kepakaran

video
video pertemuan DS Najib dgn Pope

aku bukan nak selitkan isu berbaur politik krana aku bukan orang yg suke dgn dunia politik.aku pandang dari sudut dunia islam.berikan alasan yg kukuh yg menunjukkan pertemuan dgn pope mendatangkan hasil dalam dunia islam terutamanya di Malaysia sekarang ini? xkan la DS Najib nak meraih undi golongan kristian setelah trutama di Sabah dan Serawak yg mana setelah perhimpunan Bersih2.0, mereka mula menolak kerajaan dan utusan malaysia kerana menjadi batu api dalam isu keagamaan.


kenapa tidak dilaksanakan sahaja sistem islam seluruhnya, berpolitik cara islam, majukan institusi agama.rakyat Malaysia semakin jauh dari agama dan semakin hancur lebur akhlaknya. dah la akidah umat islam di Malaysia pun semakin celaru.segolongan manusia berpendapat,  munculnya slogan 1Malaysia menyebabkan agama di Malaysia ini diresapi akidah pluralisme.ye la, sumenya nak disamaratakan, hingga bab agama pun nak bgi smarata.kes nak semaikan budaya raya cam "Depa Raya" and "Qong Xi Raya".adoi...sudah la plak.klo setakat makan2 tu, ok la.ni plak makin menjadi2, budaya raya agama len pun nak ikut, time doa pun ikut doa. bahayanya. melibatkan akidah tu.oh pluralisme di malaysia.huhu...


sampai di sini je la.papepun, tingkatkan ilmu, ibadah, keimanan dan ketaqwaan kepada Allah. sentiasalah berdamping dgn ulama2 dan abid.semoga mendapat tempias kebaikan drpd mereka. 


"Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepada kamu hingga kamu mengikuti agama mereka".(baqarah:120)


>>islam is the best solution<<


Laporan MerdekaReview : 
Bagi mengekalkan kuasa pemerintahan BN, Najib dipaksa bergerak ke seluruh dunia bagi membuktikan BN masih mampu kekal memerintah.  Dan tindakannya juga bertemu dengan tokoh Agama adalah langkah bagi memberikan keyakinan dan psikologi bagi membina sokongan terhadap BN menjelangnya Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13 yang semakin hampir berikutan kebangkitan rakyat pelbagai kaum dan Agama baru-baru ini yang menuntut satu sistem Pilihanraya di Malaysia yang telus dan terbaik.  Kami juga melihat, Najib tidak layak untuk bercakap soal perpaduan dan Agama dengan Pope Benedict kerana pada hakikatnya beliaulah yang bertanggungjawab dalam perpecahan yang berlaku di Malaysia sekarang.



rujukan : http://www.merdekareview.com/bm/news.php?n=12101

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...